Video

Terkini
270 Video
Siri 000

3 Versi Legenda Cik Siti Jalang

“Abang… malam colour apa?”
 “Colour hitam?”
 “Salaahhh.”
 “Habis tu?”
 “Kalajengking!” Innalillah settle 😵 Kalau korang berani, tengok ni https://shope.ee/5zo0xEdM9o

Siri 000


Sejarah Pendidikan Tinggi Za’ba

Orang Melayu pertama lulus peperiksaan Senior Cambridge. Boleh dapatkan pen di sini https://shope.ee/8KBZRM3FJ2

Siri 000

Sejarah Pendidikan Awal Za’ba

Guna pelepah pisang je untuk tulis nota. Kau dah ada laptop pun malas menulis. Boleh dapatkan pen untuk menulis di sini https://shope.ee/8KBZRM3FJ2

Siri 000

Kenapa Nama Dia Batu Pahat?


Lain macam niqab Puteri Gunong Banang. Boleh dapatkan rempah mee Batu Pahat di sini https://shope.ee/8KBRWixljt

Siri 000

Keris Mas: Sasterawan Negara Pertama

Sasterawan yang fikir dan berpihak dengan rakyat. Boleh dapatkan butang keris di sini https://shope.ee/5KXoEQUyH3

Siri 000

Gerakan Al-Maunah Selepas Pertempuran

Silap besarlah mintak Dr. Mahathir turun. Hanya Mahathir boleh turunkan Mahathir. Boleh dapatkan kasut operasi di sini https://shope.ee/A9d2VPmTgm

Siri 000

Tragedi Tiananmen Square

Di sebalik gambar protes paling ikonik dunia, ada perlawanan antara 2 kasta. Boleh dapatkan kereta kebal di sini https://shope.ee/8zR3Ywru8u

Siri 000

Penting Ke Muzium?

Korang dah pernah pergi ke Muzium Negara? Best tak? Boleh dapatkan buku tentang muzium di sini https://shope.ee/8KBD2Baega

Siri 000

Kenapa Lagu Belanda Puji Raja Sepanyol?

Baru hari ni tau kenapa kita panggil Netherlands Belanda. Boleh dapatkan jersey Sepanyol di sini https://shope.ee/2KtqKIj9D1

Siri 000

Perang Parang Melawan Senapang

Ilmu orang dulu lain macam Mat. Benda tak terbang boleh terbang. Boleh dapatkan senapang mainan di sini https://shope.ee/1fe80KREUS

Siri 000

Nusantara Siapa Punya?

Definisi dah tak sama, nak kongsi macam mana? Boleh dapatkan bendera Malaysia di sini https://shope.ee/9K3Mafppyq

Siri 000

2 Versi Kisah Puteri Saadong Bunuh Suami

Raja Siam tu tak boleh cari bini dekat kerajaan sendiri ke? Nak sebat bini orang apahal? Boleh dapatkan cucuk sanggul di sini https://shope.ee/Ap12pra9w

Program Lain Untuk Anda

Langgan Pengisian Dari Wadah!

Terima perkongsian dari Wadah pada setiap hari Rabu terus ke emel.