Nabi Muhammad Kaya atau Miskin?

Ha korang mesti tak perasan kan berapa hantaran Nabi SAW bagi kepada Saidatina Khadijah? Banyak woo.

Pongal: Pesta Menuai

Korang tuai apa hari ni?

Maksud Garisan Putih di Dahi Penganut Hindu

Rupanya nama dia bukan nandek atau tambi la.


Kisah Siti Khadijah Menenangkan Nabi

“Dia mempercayai aku semasa orang lain menolak aku.”



Menguruskan Jenazah Ayah

Semoga kita ditempatkan dalam kalangan orang beriman.

Islam Nusantara

Korang rasa ada perbezaan tak mentaliti orang Islam di Nusantara dengan orang Islam di negara Arab?


8 Golongan Asnaf

Baru tau definisi muallaf dan hamba lebih luas daripada apa yang kita selalu dengar.

Bayar Zakat Dapat Khairat Kematian RM3000?

Fuyo baru tau ada bantuan khairat kematian oleh PPZ-MAIWP kalau kita bayar zakat RM50 setahun. Untuk…

Siapa Wajib Bayar Zakat?

Bayar zakat ni lelaki je ke kena bayar? Baby yang kaya kena bayar tak?

Prinsip Apabila Orang Menghina Agama

Macam mana marah sekali pun, jangan kita ambil undang-undang di tangan sendiri.

Kenapa Penganut Hindu Pecahkan Kelapa?

Selalu nampak kawan-kawan India buat benda ni, hari ini baru tahu kenapa.

Polemik Zakir Naik

Masing-masing jangan over la…