Perlu Ke Bercinta?

Ada je orang hidup tak bercinta.

Adrenaline: Hormon Superpower

Siap ada teori sebab apa orang syahid mati tersenyum.

Kenapa Ketiak Berbau Mashem?

Dan kenapa ada orang ketiaknya tak berapa mashem?

Argyria: Orang Berkulit Biru

Dia ni kalau blushing mesti warna magenta.

Bapa kepada Shonen di Dunia

Baru tau ada term Shonen ni.



Pengalaman Penghidap OCD

Oh ingatkan penghidap OCD ni jenis cuci tangan tak habis, rupanya jenis tak boleh berhenti fikir.

Persamaan Kulat, Kahak dan Air Liur

Sejenis yang suka kaji benda kotor.

Sains Di Sebalik Warna Tahi Manusia dan Burung

Patut la warna tahi bayi kuning tapi bila dah besar dia jadi koko.

Sains Di Sebalik Kentut

Siapa la yang memandai buat teori kalau kentut kuat bau tak busuk.


Minat Muzik

Korang tau tak Wali Songo gunakan muzik untuk berdakwah pada zaman dulu? Kreatif kan ulama kita?

Kenapa Orang Suka Makan Pedas?

Fuyo baru tau rupanya makanan pedas pun boleh initiate hormon happy.

Spesies Teras

Ada spesies hidupan yang kalau dia hilang, habis semua ekosistem dekat kawasan tu lingkup.